Marnix Krop geeft lezing over Wim Kok

27 februari 2019

Wim Kok, gevierd persoon maar niet onomstreden

14 maart 2019 in de Koorruïne, Dorpskerk, Wassenaar.

Aanvang: 20. 15 uur; einde: 22. 00 uur

Wim Kok heeft als FNV-voorzitter, PvdA-leider, minister van Financiën en minister-president zo’n dertig jaar lang een stevig stempel gedrukt op het publieke en politieke leven van Nederland. Ook in Europa was hij zeer invloedrijk. Kok was in die tijd een gevierd persoon, maar tegelijk niet onomstreden.

Marnix Krop schrijft sinds 2016 aan de biografie van Wim Kok, over zijn leven, zijn werken en zijn tijd. Hij genoot hierbij van Kok de volledige medewerking. Zijn lezing zal niet alleen op Koks betekenis ingaan, maar ook op de bijzonderheden van het schrijven over een nog levende, maar inmiddels overleden persoon.

Mr M. Krop is voormalig Nederlands ambassadeur in Polen en Duitsland. In de jaren ‘80 was hij adjunct-directeur van de Wiardi Beckman Stichting, het wetenschappelijk bureau van de Partij van de Arbeid. Sinds 1990 woont hij met zijn gezin in Wassenaar.”

Entrée”€ 7,50, inclusief koffie vooraf en tijdens de pauze inclusief drankje (sap of wijn) na afloop.

Parkeren: in verband met herbestratingswerkzaamheden aan de Storm van ’s Gravesandeweg parkeren op de Storm van ’s Gravesandeweg (als men komt vanuit den Haag), of op het marktterrein (als men komt vanuit Leiden of Katwijk)