11 maart 2016

Van de partij bij NL Doet

Het was vrijdag 11 maart volop lente op zorgboerderij Oliehoek, toen daar vrijwilligers een handje toestaken in het kader van de jaarlijkse actie NL Doet. De zon straalde en de bezoekers zagen hoe er twee lammetjes werden geboren, vertelde na afloop een enthousiaste Wilma Bergveld.
Zij bracht als voorzitter van de plaatselijke PvdA negen vrijwilligers mee. Samen met anderen gingen de PvdA-ers aan de slag met drie klussen: Schuren en schilderen van een geitenhok, het plaatsen van hekwerken rond de weilanden van de Lakenvelders. Deze vleeskoeien komen in de plaats van melkkoeien, en de derde klus was dan ook het slopen van een mobiele wagen waar koeien gemolken kunnen worden.
Alle klussen waren aan het einde van de werkdag keurig afgerond. Gerard en Sandra Oliehoek, die als gastheer en gastvrouw eerder op de dag al de inwendige vrijwilliger verzorgd hadden met een lunch, gaven bij het afscheid niet alleen een oorkonde maar ook nog een doosje eieren mee. Het was voor de vrijwilligers een mooie dag in een fraai stukje buitengebied van Wassenaar.