15 januari 2016

PvdA trots op Wassenaar

,,In het jaar 2015 werden we geconfronteerd met terrorisme en een schier eindeloze stroom van mensen die vluchtten voor oorlogsgeweld,’’ zegt PvdA-gemeenteraadslid Jan van Noort als hij terugblikt op het afgelopen jaar. De PvdA is trots op Wassenaar, omdat deze gemeente ieder jaar weer onderdak biedt aan zo’n 700 asielzoekers. Dat gebeurt zonder enige ophef en deze mensen voelen zich dan ook welkom.

Voor Jan van Noort was 2015 tevens een keerpunt: ,,Voor het eerst in tijden werd een vrijkomend stukje bouwgrond niet gegund aan een projectontwikkelaar, maar kregen de woningcorporaties de kans om er een stukje sociale woningbouw te realiseren.’’

,,Ook werd mede dankzij de inzet van de PvdA eindelijk een beluit genomen over het plaatsen van een voetbalkooi voor de jeugd. In een recordtijd werden kunstgrasvelden aangelegd voor onze sportverenigingen. De boksschool maakt een doorstart dankzij een initiatief van de PvdA en de inzet van wethouder Inge Zweerts de Jong’’,aldus Jan van Noort.

Ook volgend jaar zal de PvdA zich sterk maken voor de sport en de jongeren in Wassenaar. Bovendien wil Jan van Noort ook in het nieuwe jaar bijdragen aan de goede sfeer die terug is in de gemeenteraad.

Tot slot wenst de fractie van de PvdA alle Wassenaarders een goed en gezond 2016. Jan van Noort, Henri van Smirren en Inge Bunte gaan ook komend jaar hard werken om de idealen van de sociaal-democratie te verwezenlijken.

Waar ben je naar op zoek?