27 april 2017

Lintje voor Herman de Bruijn

Herman de Bruijn was aangenaam verrast toen hij woensdag een lintje kreeg van burgemeester Charlie Aptroot. De opsomming van de verdiensten van de 71-jarige Herman voor de Wassenaarse gemeenschap nam wat tijd. “Een indrukwekkende staat van dienst,” aldus de burgemeester. Herman zette zich, vaak als de man van financiën, in voor de lokale politiek, de voetbalclub, de Stichting Gehandicapten Wassenaar, de Voedselbank en het brandweer museum.

Zijn liefde voor de PvdA begon in 1965 in zijn geboorteplaats Giessendam waar hij destijds de jongste lijsttrekker van Nederland was. Voor de afdeling van de PvdA in Wassenaar is hij al vijftig jaar actief en hier was hij lange tijd de penningmeester.

Bij voetbalvereniging Blauw-Zwart was Herman bestuurslid en penningmeester en bovendien vanaf 1999 penningmeester van de Club van Honderd. Ook “De Vrienden van het Brandweermuseum”en de Voedselbank kunnen rekenen op de inzet van Herman.

De burgemeester memoreerde ook dat Herman de Bruijn in 2011 de initiatiefnemer en organisator was van je jaarlijkse scootmobieltocht.
In 2015 werd Herman de Bruijn uitgeroepen tot Vrijwilliger van het Jaar.

Nu draagt hij trots de onderscheiding die hoort bij zijn benoeming tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Waar ben je naar op zoek?