2 mei 2014

1 mei: Speld en bloemen voor 50 jaar PvdA lidmaatschap

Dit jaar is mevrouw C.G. Huininga-Bos 50 jaar lid van de PvdA. Voor de Pvda is het traditie om op 1 mei jubileumspelden uit te reiken. Dat gebeurt bij leden die 25 of 50 jaar lid zijn. Natuurlijk doet ook de PvdA Wassenaar in deze traditie mee. Daarom gingen fractievoorzitter Jan van Noort en bestuursvoorzitter Wilma Bergveld bij haar langs. Jan van Noort speldde mevrouw Huininga-Bos de bijbehorende speld op. En natuurlijk hoorde daar ook een bloemetje bij. In 1964 werd mevrouw Huininga lid. Zij is inmiddels 85 jaar. Jan benadrukte het bijzondere karakter van zo’n lang lidmaatschap. Onder ’t genot van een kopje koffie keken wij met elkaar vele jaren terug in de tijd, naar verschillende gewoonten van wel eer. Maar doordat ook de kleindochter van mevrouw Huininga-Bos aanwezig was, kwamen we ook aan de praat over de huidige tijd. Kortom een interessant gesprek op deze eerste ochtend van mei.
In het hele land werden op 1 mei 228 mensen gefeliciteerd met hun 50 jarig lidmaatschap.

Waar ben je naar op zoek?