2 mei 2013

1 mei: Bloemen voor PvdA-leden van het eerste uur.

Zoals bekend is 1 mei, de Dag van de Arbeid,  voor de Partij van de Arbeid  (PvdA)  altijd een dag om bij stil te staan. De PvdA afdeling Wassenaar deed dat afgelopen woensdag onder andere door aandacht te besteden aan haar twee oudste leden. Het betreft de heer  P.J. Bilius en mevrouw E. Blad-Degger. Deze mensen zijn inmiddels de 90 jaar gepasseerd en letterlijk behoren zij tot de PvdA –leden van het eerste uur. Hun lidmaatschap startte op 1 januari 1946. Dat geeft aan dat deze mensen, vóór de oprichting van de PvdA  op 9 februari 1946, reeds lid waren van één van de drie partijen van waaruit de PvdA is opgericht. Een lidmaatschap van ruim 67 jaar, dat verdient aandacht! Zowel fractie als bestuur van de PvdA vonden het gepast om te zorgen dat deze zeer trouwe leden een mooi rood boeket bloemen ontvingen. Op woensdagmiddag 1 mei gingen fractievoorzitter Pim van der Locht en bestuursvoorzitter Wilma Bergveld bij deze mensen langs.
Beide leden doken in hun herinneringen en konden zo bijvoorbeeld vertellen, dat zij nog wisten hoe zij als kind, op de eerste zondag ná 1 mei met hun ouders meegingen om, onder andere door het zingen van liederen,  1 mei te vieren. Kortom, een gezellige en leerzame ontmoeting.
Aan het einde van de middag organiseerde de PvdA afdeling Wassenaar een bijeenkomst in receptievorm in  paviljoen De Zonnehof. Ook hier was de reden om stil te staan bij 1 mei en natuurlijk ook om van gedachten te wisselen met leden en andere belangstellenden.
De bijeenkomst werd goed bezocht, het lekkere weer zorgde voor een zonnige bijeenkomst, hoewel er soms ook moeilijke onderwerpen werden besproken.